torsdag den 14. april 2011

Til alle jer uperfekte barselstyper, der heller ikke fik det i regnede med......

Jeg er på barsel på 8. måned. Jeg nåede ikke at få noget som helst barsel før jeg fødte J. Jeg skulle have gået på barsel d. 22. september og var sat til at føde d. 3. november. (Glædede mig helt vildt til det der redebyggeri....) Sådan gik det ikke. Vandet gik d. 23. august og jeg blev indlagt på rigshospitalet d. 1. september, hvor jeg var sengeliggende til d. 22 september, hvorefter jeg i 3 dage blev sat igang med 5-6 stilpiller, 4 omgange vestimulerende drop, tonsvis af gråd og fortvivlelse, smerte og savn, savn, savn af min store dreng på bare tre år, som måtte undvære sin mor.
 Da J endelig blev født d. 25. september, røg vi på Neonatal, hvilket er det mest deprimerende og grænseoverskridende sted i verden.
Da vi endelig blev udskrevet skulle vi møde på Rigshospitalet et par gange om ugen, så han kunne blive vejet og tjekket for Gulsot. Da vi endelig blev fri for det, fik han RS-virus, så vi igen blev indlagt- denne gang på Hvidovre. Her lå vi på isoleret firemands stue, som jo egentlig er en ottemandsstue, da vi var fire mødre og fire babyer. December og januar og noget af februar gik med at trodse snemasserne om morgenen, når storebror M skulle afleveres i børnehave. Og nu sidder jeg her i april og kan se tilbage på nogle helt afsindigt hårde måneder, men kan forhåbentligt se frem til et par stille og rolige solrige måneder før jeg skal starte på job igen.
Okay grunden til at jeg deler dette med jer- er at jeg synes at det er PISSE vigtigt at deler ud af nederlag, skuffelser, angst og alle de andre mørke og ynkelige dumme sider af barselslivet...... Så nej- jeg har ikke siddet og rodet med lidt projekter, såsom netportaler om alt muligt PISSE LIGEGYLDIGT (UNDSKYLD))....Jeg har heller ikke åbnet en børnetøjsbutik på nettet eller nået helt ind i min inderste sjæl og fundet meningen med netop mit liv. J og jeg har endnu ikke været til babysvømning eller rytmik. Jeg har heller ikke været ude og løbe eller meldt mig til et eller andet kvindeløb 9 dage efter fødslen. JEG HAR BARE HOLDT MIT BARN I LIVE OG SELV OVERLEVET.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar